Durica Katarina

Barányhimlő, tífusz, Afrika!

Barányhimlő, tífusz, Afrika!

By: DuricaKatarina 2017. február 03.

15 nap van az indulásig. Felhívtak a fiam óvodájából, hogy pár kiütést találtak rajta és nyugtattak, hogy ne ijedjek meg, bár ők nem orvosok, de bárányhimlő járvány van, nem lenne meglepő, ha Farkas is elkapta volna. Délután már a gyerekorvosi elkülönítőben vártuk a diagnózist. Miközben egyre több csúnya piros pöttye jelent meg, felhívtam anyut (a sajátom), hogy bár én úgy emlékszem, hogy soha nem voltan bárányhimlős, mondja már meg. Nem emlékszik ő sem. Végül húgom hívta fel az orvosát, aki megnézte a kartotékjában, és valóban nem kapta el. Ha ő nem kapta el, nekem sem volt – ezt összeraktuk.

 

De én nem lehetek bárányhimlős. Most tényleg nem.

legyolo-galoca_-levelek-196628.jpg

 

A gyerekorvos szuperjófej volt, kiírta nekem a védőoltást, rohantunk a gyógyszertárba, zárás előtt megkaptam a raktáron levő utolsó csomagot. Lefektettem a beteg fiam, aztán az egészséges lányom és ott álltam a fürdőszoba tükör előtt, kezemben az oltóanyaggal. Ha már bennem van a vírus, az előjön és max. 2 hét alatt pokoli kínok közt végigmegy rajtam. Az beleférne, mert 15 nap múlva indulok. Ha viszont még nincs bennem a kór, akkor az oltás miatt nem is lesz.

A tükör előtt álltam és a szovjet katonákról szóló városi legendák jutottak eszembe, miszerint olyan erősek és bátrak voltak, hogy a tengeralattjáróban a hidegháború idején saját maguk vakbelét operálták ki. Aztán bevillantak a Silvester Stallone-s jelenetek, amikor saját magának varrta össze a nyílt sebét. Egy női szereplő sem jutott eszembe hasonló gondokkal. Márpedig tudjuk, hogy szükségesek a megfelelő női minták. Kibontottam a dobozt, tanulmányoztam a tartalmát és arra jutottam, hogy hagyom a menőzést más helyzetekre. Aztán felhívtam az agysebész szomszédunkat, hogy adja már be nekem. A konyhájukban beadta.

Aztán 12 órán belül az országos epidemiológiai központban megkaptam a tífusz elleni oltásom. Ekkor már fiam úgy nézett ki, mint a Túró Rudi. Lányomon semmi nyom nem volt. Közben megérkezett Budapestre Putyin és ez a mi családunkban különösen fontos esemény. Ha Merkel érkezik, Putyin vagy hasonló kaliberű, a világtörténelem folyásába beleavatkozni tudó személyiség, az mind előre be van jegyezve a családi naptárba. Mintha rokonok, vagy családtagok lennének. “Putyin érkezik” felírva a bevásárló és a feladatlista közé.

Nincs ebben semmi különös, a traktoristák családjának az aratás a kemény időszak, nálunk a summitok. EU csúcs, NATO bilaterális találkozók, meg V4 –es ülések, na ezek a hosszú napjaink.

16507670_10154303304212957_277241369_n.jpg

13 nap van az indulásig. Nem vagyok barányhimlős. Kamilla sem. Fiam lábadozik. Putin elment. Botond nyilatkozott, kommentált, moderált, válaszolt és írt. Aztán legóztunk. Együtt. Sokat.

süti beállítások módosítása